23948sdkhjf

Ny teknologi virker kompliceret for hver anden dansker

En undersøgelse viser, at både mobiltelefon, computer, kamera og ikke mindst smart-tv giver problemer
48 procent mener, at forbrugerteknologi er blevet så kompliceret, at det er vanskeligt at følge med, viser en undersøgelse YouGov har lavet for Elgiganten. Smart-tv'et er det værste.

Af dem som har svært ved ny teknologi, siger halvdelen at tv’et kan være en udfordring.

– Danskere køber nyt fjernsyn i gennemsnit hvert femte år. Køber du et nyt i dag, er det et helt andet produkt end det forrige, som du bare kunne sætte i stikkontakten, og så virkede det, siger direktør i Elgiganten, Peder Stedal og tilføjer, at elektronikkædens kundeservice får henvendelser om produkter med fejl.

- Men et stigende antal af disse viser sig egentlig at skyldes, at kunden ikke har forstået hvordan produktet skal installeres, eller hvordan det virker, siger Peder Stedal.

Næsten 30 procent har elektronik, som de ikke ved, hvordan fungerer, viser YouGov-undersøgelsen.

Branchens svar på den hastige teknologiske udvikling er at forbedre mulighederne for at få tilstrækkelig hjælp i butikkerne.

– Vi ser at butikskæderne satser mere på oplæring af sine ansatte, simpelthen fordi der er større behov for det. Produkterne er blevet meget mere komplicerede, og det bliver endnu værre, siger Jan Adelsten Røsholm, administrerende direktør i Elektronikbranchen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.594